1 Ekim 2010 Cuma

SUCUKLU PEYNİRLİ BÖREK







MALZEMELER
- 1 ÇAY BARDAĞI GLUTENSİZ UN
- 1 ÇAY BARDAĞI PİRİNÇ UNU
- 1 YEMEK KAŞIĞI SOYA UNU
- 1 ÇAY KAŞIĞI XANTHAM GUM
- 1 YUMURTA
- 1 ÇAY KAŞIĞI SİRKE
- 1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
- ALDIĞI KADAR SU

YAPILIŞI
ÖNCE KURU MALZEMELERİMİZİ SIRAYLA KABIMIZA KOYUYORUZ. GLUTENSİZ UN, PİRİNÇ UNU, SOYA UNU, XANTHAM GUM VE TUZ
ORTASINI AÇIP İÇİNE 1 YUMURTA , 1 KAŞIK SİRKE VE SUYUNU YAVAŞ YAVAŞ İLAVE EDEREK YOĞURUYORUZ.
KULAK MEMESİ YUMUŞAKLIĞINDA BİR HAMUR ELDE EDİNCEYE KADAR YOĞURUN.
HAMURUMUZUN ÜZERİNİ ÖRTÜP 10 DAKİKA DİNLENDİRİN.
DİNLENEN HAMURUMUZU İKİYE BÖLÜP BİR TANESİNİ UNLANMIŞ TEZGAHIMIZDA AÇIYORUZ.

İÇ MALZEMESİ
- BEYAZ PEYNİR YADA ÇÖKELEK
- SUCUK YADA KAVURMA
- 1 TANE DOMATES
- 1 TANE YEŞİL BİBER
- KEKİK,NANE

PEYNİRİMİZİ RENDELİYORUZ. SUCUĞUMUZU, DOMATESİMİZ, VE YEŞİL BİBERİMİZİ İNCE İNCE KIYIYORUZ.
AÇTIĞIMIZ HAMURUN ORTASINA YAYIYORUZ. ÜZERİNE BAHARATLARINI SERPİYORUZ.
KARŞILIKLI KENARLARI ORTADA BİRLEŞTİRİYORUZ.
UNLANMIŞ TEPSİYE YERLEŞTİRİYORUZ. ÜZERİNE YUMURTA SARISI SÜRÜYORUZ.
DİĞER HAMURADA AYNI İŞLEMİ YAPIYORUZ.
180 DERECE ISITILMIŞ FIRINDA PİŞİRİYORUZ.
PİŞİNCE DİLİMLEYİP SICAK SERVİS YAPIYORUZ.
AFİYET OLSUN.

1 yorum:

  1. Ben bu böreği yaptım. içini peynirli pırasalı hazırladım.derin borcamın kapağına uyguladım. yufkam arttı. kalanla sigara böreği yaptım. enfes oldu. oğlumla beraber afiyetle yedik. tabi karnımız doyunca böreği fırına vermedim. yoğurtlayıp yağlamıştım. öylece buzdolabına attım ertesi gün kahvaltıda pişirmek üzere.biraz sert oldu ve kabarmadı. sanırım buzdolabında beklettiğim için böyle oldu. yine de pişince hepsini yutuverdim. sert olmasının haricinde müthiş bir lezzeti vardı. yufkayı hem ince açıp hem de tezgaha yapışmamasını sağlatamıyorum ama zamanla ustalaşacağıma olan inancım sayenizde daha fazla. bu siteden uygulayıp da çuvalladığım bir tarif çıkmadı daha. kocaman bir teşekkür daha. gül çalışkan

    YanıtlaSil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...