16 Ekim 2010 Cumartesi

PİRİNÇ UNLU REVANİ

revani 003



MALZEMELER

-5 ADET YUMURTA
-5 TEPELEME YEMEK KAŞIĞI PİRİNÇ UNU
- 5 SİLME YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
ŞERBETİ İÇİN:
- 2 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
- 2 SU BARDAĞI SU
- ÇEYREK LİMON
YAPILIŞI

 ÖNCELİKLE ŞERBETİNİ HAZIRLIYORUZ. ÇOK FAZLA KAYNATMADAN  SOĞUMAYA BIRAKIYORUZ.
 DİĞER YANDA YUMURTALARIN SARILARINI VE AKLARINI AYIRIYORUZ.
 SARILARIN İÇİNE ŞEKER KOYUP, YOĞURT KIVAMINA GELENE KADAR MİKSERLE ÇIRPIYORUZ.
 YUMURTA AKLARINA BİR ÇİMDİK TUZ EKLEYİP KAR GİBİ KATILAŞANA KADAR ÇIRPIYORUZ.
 YUMURTA SARILARINA PİRİNÇ UNUNU VE YUMURTA BEYAZINI KAŞIK KAŞIK ( SIRAYLA BİRER KAŞIK)     
 İLAVE  EDEREK ÇIRPMAYA DEVAM EDİYORUZ.
 YAĞLAYIP UNLADIĞIMIZ BORCAMA YADA TEPSİMİZE DÖKÜYORUZ.
 ÖNCEDEN ISITILMIŞ 175 DERECE FIRINDA 25-30 DAKİKA PİŞİRİYORUZ.
 PİŞEN REVANİYİ FIRINDAN ALIP İLK SICAKLIĞININ GEÇMESİNİ BEKLİYORUZ.
 YAKLAŞIK 5 DAKİKA SONRA ŞERBETİNİ DÖKÜYORUZ.
 SOĞUYAN TATLIMIZI DİLİMLEYİP KAYMAK, KREMA VEYA DONDURMAYLA SERVİS EDEBİLİRSİNİZ.
 AFİYET OLSUN.

 NOT: PORTAKAL SEVİYORSANIZ KEKİNİ PİŞİRİRKEN İÇİNE PORTAKAL KABUĞU RENDELEYİP, ŞERBETİNİN 1 BARDAĞINIDA PORTAKAL SUYUYLA YAPABİLİRSİNİZ. DEĞİŞİK AROMADA
PORTAKALLI  REVANİ OLUR.
 

10 yorum:

  1. iyigünler ben ayşe banada yeni çölyak teşhisi kondu biraz bocaladım alışmaya çalışıyorum sizin tariflerinizi gördüm çok güzel çölyakla ilgili bilgilerinizide öğrenmek isterim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım, biz çok büyük bir aileyiz. Aramıza hoşgeldin. Facebook da grubumuzda var. Oradan her türlü güncel bilgiye ulaşabilirsin. ÇöLYAKLILAR DAYANIŞMA MERKEZİ
    http://www.facebook.com/groups/218188771529167/

    YanıtlaSil
  3. Gül ÇALIŞKAN31 Mayıs 2013 09:27

    merhabalar Vildan hanım. bu tarifi sayısız tereddütlerime rağmen uyguladım. içinde ne yağ ne yoğurt ne de kabartma tozu var. yine de fena olmadı. yumurtanın akını katılaştıramadığımdan mı nedir -ki dakikalarca çırptım- benim revanimde yumurta kokusu var. bir de sanırım şerbetinı portakal susuz yapsam daha iyi olacakmış. şerbetim ökürük şurubunun tadını andırdı. yine de hüplettik gitti. şerbetli tatlıları nasıl özlemişim öyle.
    bir şey soracağım. sizin revaninin üzerinde antep fıstığı serpiştirilmiş. kendisi benden kıdemli çölyak arkadaşım -ki benim oğlum bu dertten müzdarip, ben emzirdiğim için bu diyeti yapıyorum- antep fıstığının da tüketilmemesini söyledi. tuzlanmış her kuruyemiş yasak dedi. antep fıstığı da kavrulup tuzlanırken unlanıyor mu? antepli akrabamız unun kullanılmadığını söyledi ama yine de bir çölyaklıya sormakda fayda var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle kuruyemiş konusunda haklısın. Hazır paket kullanmıyoruz. Kuruyemişi çiğ olarak alıp evde kendimiz fırınlıyoruz.
      Portakalı birde yumurta kokusundan rahatsız olanlar için önermiştim. Portakalın kabuğunu kekine ince olarak rendelersen koku kalmayacaktır.
      Şerbet fazla kaynatılmayacak, şeker eriyipte kaynama başladığı anda altı kapatılacak.
      Portakallı sevmediyseniz sade olarak yapabilirsin. Yumurta kokusu için vanilya kullanmanı tavsiye ederim. Esenkal..:)

      Sil
  4. Selamlar,
    Ben Amerika'dan yaziyorum. Col yak hastasi degilim AMA gluten den uzak durmaya calisiyorum. Tariflerinizi Kullaniyorum.
    Bu hamur oldukca sivi. Bu normal mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamurun içinde sıvı malzeme yok, sadece yumurta var. yumurtalar şekerle çırpıldıktan sonra pirinç unu katılacak. Kıvamıda kek hamuru kıvamında. Endişelenmeyin.

      Sil
  5. mrb vildan hanim bende colyak hastasiyim banada tereyag kati yag kuru yemisler hepsi yasak bunlarin hepsi sizedemi yasak ceviz olmayinca tatli yapamyorum -Ayfer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu saydıklarınızın çölyakla alakası yok. Gluten bulaşmadığı sürece hepsini tüketebiliyoruz.
      Bu ürünlere sizin özel olarak alerjiniz mi var? Onu anlayamadım.

      Sil
  6. Bu tatliyi colyak arkadasim ziyarete geldiginde yapiyorum, findikla susluyorum, cok begenerek yiyor, cok tesekkurler boyle yararli bir blog hazirladiginiz icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim canım. Keşke tüm çölyaklıların senin gibi duyarlı arkadaşları olsa. Tüm çölyaklılar adına teşekkür ederim. Sevgiyle..:)

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...