16 Ekim 2011 Pazar

"KSANTAN GUM" (xantan gum)







KSANTAN GUM

Hamur işi tariflerimde sık kullandığım bir malzeme var.  “KSANTAN GUM” (xantan gum). Sık sık bu nedir? diye sorulmakta. Kısaca bu malzeme hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Hepimizin farkında olmadan tükettiği, hemen hemen her gıda maddesinin içinde yer alan bir malzeme.

Ksantan Gum, E415 koduyla bilinmekte olup, gıda üretiminde stabilizatör ve kıvam arttırıcı katkı maddesi olarak kullanılmaktadır. Ksantan gamın en dikkate değer özelliklerinden birisi de çok düşük konsantrasyonlarında bile yüksek oranda kıvam arttırabilmesidir. Pek çok gıda mamulünde % 0.5, hatta % 0.05 oranında kullanılmaktadır

Glutensiz unlarla yaptığımız ekmek, pasta ve şekerlemeler genellikle kısa bir sure sonra dağılmaya, ufalanmaya başlar. Dayanma süresi çok kısadır. Ayrıca normal unlarla yapılan ürünlerin elastikiyetine de sahip degildir.

Işte bu aşamada ksantan gam devreye giriyor. Yaptığınız hamura ilave edeceğiniz bu madde ile daha kolay çalişılabilen, açılabilen bir hamur elde edeceksiniz. Ayrıca ekmeğiniz, kekiniz elastikiyet kazanacak ve ufalanmayacaktır.


Gıda Sektörü

Özellik
Uygulama Alanı
Yapışkanlaştırıcı
Pasta kaplama şekerleri ve jöleleri
Bağlayıcı malzeme
Kaplama malzemesi
Pastacılık, unlu mamuller
Emülgatör
Salata sosu
Film oluşturma
Koruyucu tabakalar, sosis kaplaması
Köpük sabitleme

Gluten yerine kullanılabilme ve hamur işleme
Unlu mamuller, makarna
Stabilizatör
Dondurma, salata sosu, meyve suları, margarin
Kabartma malzemesi
İşlenmiş et ürünleri
Pıhtılaşma önleyici, donma-erime kararlılığı
Peynir, dondurulmuş gıdalar
Kıvam arttırma
Reçeller, soslar, şuruplar ve turta dolguları



Glutensiz unlara ekleme ölçüleri (her 125 gr un için)
Pasta ve Kek hamurlarinda: 1/2 çay kaşığı Ekmek, pizza, vb hamurlarda: 1 çay kaşığı

Bu madde nereden temin edebilir?
Genellikle kimyasal ürünler satan firmalardan. Ksantan Gam gıda sektörünün vazgeçilmez malzemelerinden birisi. Dolayısı ile genellikle firmalara toplu olarak yüklü miktarlarda satılıyor ama hammaddeler.com dan isteyebilirsiniz. Firma çölyaklılar için ürünün 1 kg lık paketlenmiş halini yolluyor. BURADAN  İsteyebilirsiniz.
Yurt dışında yaşayanlar  BURADAN  isteyebilirsiniz.

ESENKALIN...:)))




14 yorum:

  1. Vildan hanım selamlar,ben 3 aydır çölyak hastasıyım,halen bu duruma alışamasamda elimden geldiğincegluten diyetini araştırıyorum.ksantam gum ben kıvam artırıcı açılımından dolayı gluyen sanıyordum ve etiketlerde görünce almıyordum burdan öğrenince çok sevindim.değerli bilgileriniz için teşekkürler,güzel tarifleriniz içinde..size sormak istediğim okadar çok şey var kii:( bir gün mail atmak isterim,kolay gelsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, her türlü sorunu yazabilirsin.Esenkal..:)

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  2. vildan hanim allah sizde razi olsun ..bende yeni cölyak hastasiyim ..bu siteyi bir haftadir buldum..her acisimda size dua ediyorum sanki yeniden dogdum sayfayi görünce. sanki ac kalmistim caresizdim...bu xantham gum . nasil bulabilirim ben yurt disindayim..daha tariflerinizi hic denemedim calistigim icin firsat bulamadim ..yapinca yine yazarim..tekrar sag olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, xantham gumu yurt içi ve yurt dışı bulabileceğin yerleri yukarıdaki yazımın sonunda "BURADAN" yazısıyla belirtim. Kırmızı yazan "BURADAN" kelimelerinin üzerine tıklayarak gidebilirsin. Esenkal..:)

      Sil
  3. emriye kayinli pusul4 Aralık 2012 10:31

    merhaba vildan hanim bende cölyak hastasiyim...yeni ögrendim ...kabüllenmeye calisiyorum allaha hamd olsun..ne yapim..rabbim benim imtihanimida böyle secmis rabbima sükreden kullarindan oluruz insallah..sizin bu sayfaniz bana can verdi sanki xanthan gum bizim buralarda yok acaba nasil bulabiliriz..bir fikriniz varmi..sag olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, yukarıdaki yazımın sonunda kırmızı ile yazan "BURADAN" kelimesinin üzerine tıklarsan siteye girebilirsin. Giremiyorsan eğer, Hammaddeler.com. sitenin adı. Kolay gelsin..:)

      Sil
  4. vildan hanim ben kac yildir cölyak hastasiyim ama böyle seyler yapmayi basaramadim bizim burda tek misir unu oldugu icin, cok sag olun.ama bundan sonra yapicam cok sag olun...sonsuz sonsuz tesekür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bulunduğun yerde bulamadıklarını internetten sipariş verebilirsin. Yada gidip gelen eş dostdan rica edebilirsin. Büyük şehirlerde KİPA, METRO gibi mağazalarda bulunuyor. Kolay gelsin..:)

      Sil
  5. vildan hanim cok sag olun . kac aydir cölyak hastasiyim zor günler gecirdim tarifleriniz cok faydali oldu sag olunnn.ben kac aydir sebze yemekleri ve misr ekmegi ile idare ediyodum..misir ununu kek yapar gibi yapiyorum civik bir hamur sora kaliba döküp kisik ayarda pisiriyorum..soguyunca ince dilimlere kesip ekmek olarak yiyorum..yiyenler de sevio ...ama tek cesit olunca insan bikiyor...ama simdi firsat buldukca tariflerinizi denicem cok sag olun hepsi cok istah acici görünüyor ...siz ekmek olarak ne yiyorsunuz.? tekrar tesekür ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım, ilk zamanlar çok zor oluyor. Doktorlar bile hemen mısır unundan ekmek yapabilirsin diyor. Mısır unuylada çok güzel şeyler oluyor ama her zaman aynı şey sıkıcı.
      Sonuçda kullanabileceğimiz tüm unlarla çok fazla çeşit yapabiliriz. Ben zaten çoğu tariflerimde unları karıştırarak kullanıyorum.
      Benim favori ekmeğim ise bazlama ekmek. Hamurumu yoğurup parçalara ayırıyorum ve buzdolabına atıyorum. Sabahları bir parcayı teflon tavada pişirip sıcak ve taze olarak tüketiyorum.
      Diğer ekmek çeşitlerimide yapıyorum ama malum kilo problemi için fazla tüketmemeye çalışıyorum. .:)

      Sil
  6. cok sag olun, allah ne muradiniz varsa versin insallah,cok yardimci oldunuz.Böyle dolaba koymak iyi fikir, denicem. Calistigim icin en cok ekmek zorluyor.Bulundugum yerde hazir ekmek var, hic yiyemiyorum..tadi acayip...Vildan hanim cok sag olun iyiki varsiniz...

    YanıtlaSil
  7. Vildan hanım sitenizi cok begendim ve sizi cok takdir ediyorum. Benim annem bu hastalıktan muzdarip ve onun icin ne yapabilirim diye arastiriyorum. Bu madde yi almak istiyorum aklima takilan dayanma suresi ne kadar? Birisi anneme cabuk bozuldugunu soylemis. Yani bir kg aldigimiz zaman uzun sure yeterli olur ama ne kadar dayanir? Paylasimlariniz icin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, Ben de 1 kğ olarak almıştım ve üzerinde raf ömrü 5 yıl yazıyordu.

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...