12 Ekim 2011 Çarşamba

BROKOLİ ÇORBASI








Brokoli çorbasının bu kadar lezzetli olacağı hiç aklıma gelmezdi. Genelde brokoliyi garnitür ve salata şeklinde tüketiriz. Çorba olarak denediğimde ben bile ön yargılıydım. 
Fakat pişipte lezzetini tadınca, nasıl şimdiye kadar bunu yapmamışım diye hayıflandım.
Havaların yağmurlu ve soğuk olması çorbanın değerini daha bir arttırdı. Harika bir lezzet denemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Brokolinin faydalarını buradan okuyabilirsiniz.
Tarifi lezzet den aldım. Biraz değişikliklerle uyguladım.

MALZEMELER

-
500 gr BROKOLİ
- 2 KAŞIK PATATES UNU 
- 1 ADET KÜÇÜK KURU SOĞAN
- 1 DİŞ SARIMSAK
- 2 BARDAK TAVUK SUYU
- 1 BARDAK SÜT
- TUZ, KARABİBER


YAPILIŞI

Tenceremize yıkayıp ayıkladığımız brokolilerimizi koyup 2 bardak su ile haşlıyoruz.
Başka bir  tencerede kuru soğan ve sarımsaklarımızı ince ince kıyarak biraz zeytinyağı ile soteliyoruz.
Haşladığımız brokolilerimizi soğanların ve sarımsakların üzerine ekliyoruz.
Üzerine 2 bardak tavuk suyu ve 1 bardak sütümüzü döküp karıştırıyoruz.
Çorbanın kıvamını bulması için 2 kaşık patates unu katıyoruz.
Blendir ile çorbamızı eziyoruz.
Çorbanın tuzunu karabiberini ekleyip ateşten alıyoruz.

Çorbamız hazır. Bu kadar basit işte.
Şimdi üzerini bir kaşık krema ve pul biber yada nane ile süslüyoruz.

Afiyet olsun...:))



** Patates ununuz yoksa problem değil. Brokoliyi haşlarken 1 orta boy patateside doğrayıp haşlarsanız aynı sonucu alırsınız.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...