3 Ocak 2011 Pazartesi

KREM KARAMEL SOS




Uzun zamandır evde krem karamel sos denemek istiyordum.
Pastaların üzerine, çizkeklerin ve dondurmaların  servisinde harika bir sos oluyor.
Nihayet  yaseminmutfakta.blogspot.com  arkadaşın bloğunda görünce denemeye karar verdim.
Nefis bir tat, harika bir sos oldu. Denemenizi tavsiye ederim.







MALZEMELER

- 1 CUP (SU BARDAĞI) TOZ ŞEKER
- 1 KUTU KREMA (200 ml)  TİKVEŞLİ KULLANDIM.
- 125 GR TEREYAĞ

YAPILIŞI

TENCERENiN İÇİNE ŞEKERİ KOYUYORUZ. HARLI ATESTE SEKERIN ERİMESİNİ BEKLİYORUZ.

 ŞEKERİN TAMAMI ERİYİNCE, (Dikkat edelim yanmasın) TEREYAĞINI İÇİNE ILAVE EDIN VE SÜREKLİ HIZLI BIR SEKİLDE KARISTIRIN. ÇIRPMA TELİ İLE DAHA İYİ SONUÇ ALIRSINIZ.

TEREYAĞININ TAMAMEN  ERIDIGINDEN EMIN OLDUKTAN SONRA TENCEREYI OCAKTAN ALIN
HEMEN KREMAYI ILAVE EDIN VE SUREKLI KARISTIRARAK PURUZSUZ BIR KIVAM ELDE EDIN.

Hepsi bu kadar. Sosumuz hazır. Biraz ılımasını bekledikten sonra uygun boyutta bir cam kavanoza koyuyoruz.
Üzerine  yapım tarihimizi yazıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz. Buzdolabında 3 hafta dayanma süresi var. Krem karamel sosunuz hazır. İstediğiniz tatlı ve pastalarda kullanabilirsiniz.

NOT: Krem karamel çok hızlı yapım aşamaları olan bir sos. Bu yüzden malzemeleriniz yanınızda olsun ve sürekli karıştırın. Yoksa çok çabuk şeker yanabilir. Buda sosumuzu acı yapar.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. vildan hanım, elinize sağlık:) üzerine tarih etiketi yapıştırmanızın amacı nedir? merak ettim:)

    YanıtlaSil
  2. Merve'ciğim. Sosun 3 hafta dayanma süresi var. Yapım tarihimi yazıp buzdolabına kaldırıyorum. Bu tarihten itibaren 3 hafta içinde tüketmem gerekiyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...