14 Ocak 2011 Cuma

HALEP KÖFTESİ (PİRİNÇLİ İÇLİ KÖFTE)








  Ben aslında ,bu yaşıma geldim içli köfte yapmadım. Genellikle çok iyi yapan arkadaşlarım vardır. Onlar yapar bende yerdim. Çölyak olunca iş değişti tabiii.
Arkadaşlarımı da çölyak konusunda oldukça bilinçlendirdim. Sağolsunlar bana çok yardımcı oldular. Geçen gün oturmalarımızdan birinde sevgili arkadaşım Nuran bana sürpriz yapmış Halep köftesi hazırlamış.
"Bak bunu senin için hazırladık ,Halep köftesi bu pirinç den yapılır. Rahatlıkla yiyebilirsin ."dedi
O an çok etkilendim... Böylesine gönül dostlarım olduğu için çok sanslıyım. Çölyaklı olduğumu öğrendiğimden beri yanımdalar. Bana hep destek oldular. Benimle beraber mısır unlu, pirinç unlu tarifler denediler. Hepsini çok seviyorum.
Sevgili çölyaklı dostlarım, sıkıntılar paylaştıkça azalıp yok oluyor. Daha çok yolumuz var biliyorum ama ben umutluyum. Zamanla tüm insanlar çölyağı öğrenecek ve bizler daha huzurlu olacağız.
Bunun içinde bizlere çok iş düşüyor. Her yerde, her fırsatta bıkmadan çölyağı anlatacağız. Bizim insanımız yüce gönüllüdür, paylaşıcıdır. Ben inanıyorum ki zamanla bütün problemlerimiz çözülecek.
Bu kadar gevezelikten sonra tarifine geçebiliriz. İnanın çok kolay rahatlıkla yapabilirsiniz. Çocuklarınız da çok sevecek. Hatta misafirleriniz de.



MALZEMELER
- 2 SU BARDAĞI PİLAV
- 1 YUMURTA
- 1 KAŞIK PİRİNÇ UNU

İÇ MALZEMESİ

- 100 GR KADAR KIYMA
- 1 BAŞ KÜÇÜK SOĞAN
- 1 AVUÇ CEVİZ
- 1 TATLI KAŞIĞI BİBER SALÇASI
- TUZ, KARABİBER, KORİ, MAYDANOZ

YAPILIŞI
ÖNCE KIYMAYI SOĞAN İLE KAVURUYORUZ. SALÇASINI, CEVİZİNİ VE BAHARATLARINI İLAVE EDİP KARIŞTIRIYORUZ. İÇ MALZEMESİ HAZIR.
PİLAVIMIZI MUTFAK ROBOTUMUZA KOYUYORUZ. İÇİNE 1 YUMURTAMIZI KIRIP YOĞURUYORUZ. KIVAMI ÇOK CIVIK OLURSA İÇİNE PİRİNÇ UNU KATIP KIVAM ALMASINI SAĞLIYORUZ.
BU İŞLEMİ ELLEDE YAPABİLİRSİNİZ. O ZAMAN ELİNİZLE OVALAYARAK ÇOK İYİ YOĞURMANIZ LAZIM.
HAMURUMUZDAN CEVİZ BÜYÜKLÜĞÜNDE PARÇA KOPARIP AÇIYORUZ. POĞÇA YAPAR GİBİ İÇİNE MALZEMEMİZİ KOYUP KAPATIYORUZ.  ELİMİZİ ISLATIRSAK KOLAY ÇALIŞIRIZ.  ELİMİZLE YUMURTA ŞEKLİ VERİYORUZ. AŞAĞIDA RESMİNİ VERDİM.
İÇ MALZEMESİNİ ÇOK KOYMAYIN TAŞMA OLABİLİR.
İÇLİ KÖFTELER BU ŞEKİLDE HAZIRLANIR. KÖFTELERİMİZİ DERİNCE BİR TENCERE YADA FRİTÖZDE NAR GİBİ KIZARTIYORUZ.
YAĞINI ÇEKMESİ İÇİN KAĞIT PEÇETEYE ÇIKARTIYORUZ.
AFİYET OLSUN.

* İSTENİRSE KÖFTELER MISIR UNUNA BULAYARAK DA KIZARTILABİLİR.
*ÜZERİNE SARIMSAKLI YOĞURT YADA DOMATESLİ SOS GEZDİREREK DE SERVİS EDİLEBİLİR.
*FAZLA HAZIRLAYIP DONDURUCUYA  ATARSANIZ, GEREKTİKÇE ÇIKARIP KIZARTABİLİRSİNİZ.






8 yorum:

  1. ELİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  2. acaba pirinc cig olarakmi yoksa pismismi kullaniliyor anlayamadim lütfen yazarmisiniz

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canım, pirinç pişirilecek çiğ olmayacak. Zaten tarifde pirinç değil pilav demişim. 2 su bardağı pilav olarak kullanılacak. Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  4. allah razi olsun bilgilerin icin vildan hanim...kesin denicem....

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Vildan Hanım, bu tarif haşlanabilir mi? Yoksa sadece kızartma mı yapabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, pirinçler zaten pişmiş olduğundan haşlama olmaz. Orjinal tarif bu şekilde.

      Sil
  6. Merhaba Vildan hanim.. ben tam olarak anlatamadum.. pirinci once bildigimiz pilav gibi mi pisiriyoruz yani tereyagli fikan.. yoksa haslayip suzup mu kullaniyoruz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon canım, evet pirinç aynen pilav gibi pişirilip hazırlanıyor.

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...