29 Haziran 2014 Pazar

PEYNİRLİ KEK






Merhaba dostlar,
Ramazan için yine güzel ve oldukça kolay bir tarif. Sahurda rahatlıkla yapıp yiyebileceğiniz besleyici ve tok tutucu bir kek. Kek deyince aklımıza hemen tatlı geliyor ama bu peynirli ve tuzlu bir tarif. Ben tuz attım ama pişman oldum, çünkü peynirin tuzu yeterliymiş. Bu yüzden malzemelere tuz yazmıyorum.
Sizde yaparken tuz atmayın derim.

MALZEMELER

* 2 adet yumurta
* Yarım su bardağı sıvıyağ
* 50 gr. tereyağ
* 1 Su bardağı yoğurt
* Yarım demet dereotu
* 200 gr. peynir
* 1 Paket kabartma tozu
* 100 gr. söke glutensiz un
* Çörekotu, susam süsleme için

YAPILIŞI

Öncelikle yumurta, yoğurt, sıvıyağ ve erimiş tereyağ güzelce çırpıyoruz.
Bu karışımdan üzerine sürmek için 4 yemek kaşığı ayırıyoruz.
Un, dereotu, peynir ve kabartma tozunu ekleyip yoğuruyoruz.
Kullanacağımız pişirme kabımızı yağlayıp harçımızı elimizle güzelce yayıyoruz.
Ayırdığımız 4 yemek kaşığı harcı üzerine döküp elimizle yayıyoruz.
Üzerini isteğe bağlı çörekotu ve susamla süslüyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35 dk. pişiriyoruz.
Pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırıyoruz temiz çıkarsa pişmiştir.

Bu kadar basit.. Haydi kolay gelsin ve de afiyet olsun..:))








 
 
 
 



3 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. keki yaptım fakat ıslak kaldı içi. üzeri pişmesine ve kürdan batırdığımda temiz çıkmasına rağmen.. Neyi yanlış yaptım acaba ? gökçe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğurt ve peynirin suyu fazla gelmiş olabilir. Sanırım sıvı miktarı fazla olmuş.

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...