7 Aralık 2013 Cumartesi

GLUTENSİZ İRMİK HELVASI


İrmik helvasını sevmeyen varmı???
Ben çok severim. Ama Glutensiz irmik olmayınca hevesimiz kursağımızda kalmıştı. Sağolsun GOLDA biz çölyaklılar için glutensiz irmik çıkarmış. Çölyaklara hizmet eden her kişi ve kurum başımızın tacıdır.

Gelelim tarife;
Paketin arkasında tarif de yazmışlar. Ben malzemeyi yarıya indirerek yaptım.

MALZEMELER

- YARIM SU BARDAĞI GLUTENSİZ İRMİK
- 1 SU BARDAĞI SÜT YADA SU
- 1 YEMEK KAŞIĞI TEREYAĞ
- 2 YEMEK KAŞIĞI SIVIYAĞ
- YARIM SU BARDAĞI TOZ ŞEKER

YAPILIŞI

Öncelikle tereyağımızı ve sıvıyağımızı tavaya koyuyoruz. Tereyağ erir erimez hemen irmiğimizi döküyoruz. Sürekli karıştırarak irmiği kavuruyoruz. Kavrulan irmiğin mis gibi kokusunu aldığınızda kenarda bekleyen kaynar süt yada suyu ekliyoruz. Bu aşamada hızlı karıştırın. Tel çırpacakla daha rahat karıştırabilirsiniz. Sonrasında şekerini ilave ediyoruz. Şeker eriyinceye kadar karıştırıp ateşten alıyoruz.
Biraz dinlendikten sonra tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun..:))


















4 yorum:

  1. Merhaba,
    İrmik helvasında tereyağı olarak hangi markayı kullandığınızı öğrenebilir miyim?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Glutensiz olarak teyit veren markalar.

      ATATÜRK ORMAN ÇİFTLİĞİ
      GÜRSÜT
      YÖRSAN
      SEK
      SÜTAŞ
      CİTY FARM
      MURATBEY
      ELTA ADA ORGANİK
      Ben yörsan kullanıyorum..

      Sil
  2. Tarifi denedim. Harika tam kıvamında oldu. Siz de olmasanız ne yapardım ben.. Ben icine fındık ve 1 tatlı kaşığı pekmez attim. Tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper olmuş, her zaman derim mutfakta çareler tükenmez. Eline sağlık canım. :)

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...