27 Eylül 2011 Salı

GLUTENSİZ BAZLAMA EKMEKCİKLER





Yaz tatili bitti ve nihayet bilgisayarın başına geçtim..:)
Uzunca bir süredir bloğumdan uzağım. Tatil dolayısıyla çocuklar evde ve onlardan bana sıra gelmiyordu. Çocukların isteklerini yapma , gelen misafirler, gezmeye gitmeler derken, zamanın nasıl geçtiğini anlayamadım.
Blogerler bilirler blogda insanın çocuğu gibi bir şey. Bloğumu ihmal etmem beni rahatsız ediyor. Ama öncelik ailem ve çocuklarım olduğundan yapacak bir şey yok.
Bu arada gelen mail ve mesajlara çok çok teşekkür ediyorum. Tüm çölyaklı kardeşlerimin içten teşekkürleri beni kamçılıyor ve doğru yolda olduğumu anlıyorum.
Blogda yazmaya başlamamdaki amaç gerçekleşti. Şimdi pek çok çölyaklı kardeşim glutensiz de olsa pek çok hamur işlerini rahatlıkla yapabiliyorlar.
Çölyaklılar bir şey yapamaz, hiç bir istediğini yiyemez diye bir şey yok. İstenirse herşeyin başarılabileceğine tüm çölyaklıların inanmasını istiyorum.
Okullar açıldı ve sevgili çocuklarımız başladı. Öncelikle hepsine başarılı ve sağlıklı bir dönem diliyorum.
Bu sene ilk defa okula başlayan miniklerimiz için annelerimiz biraz zorlanacak. Kolay değil öğretmen, arkadaşlar, kantinci, servis şöförü çölyak konusunda eğitilecek. Anasınıfına gidenlerin beslenme çantaları özenle hazırlanacak. Hepinize sonsuz kolaylıklar diliyorum.
Gelen mesajlardan anladığım beslenme çantasına konacak ekmekler sorun. Anneler ekmeklerin yumuşak ve lezzetli olmasını istiyor. Maalesef glutensiz ekmekler ilk yapıldığında güzel sonradan yumuşaklığını kaybediyor.
Aslında en güzeli günlük yapmak. Ama, bu da oldukça zor.
Kendimce kolay bir yolunu buldum. Çocuklarınıza okula götürmek için günlük bazlama şeklinde ekmekçikler yapabilirsiniz.
Üstelik her gün hamur yapmak için uğraşmadan. Haftada bir kez hamurunuzu yoğuracaksınız, mayalandıracaksınız ve yoğurduğunuz hamuru 7 parçaya ayırarak buzdolabına kaldıracaksınız. Günlük olarak her bir parçayı çıkarak teflon tavada pişireceksiniz.
Çok kolay sabah kalkıp dolaptan bir parça hamuru çıkarıyorsunuz. Biraz un serptiğiniz tezgahta elinizle şekillendirip teflon tavaya koyuyorsunuz. Kısık ateşte siz kahvaltıyı hazırlayana dek çocuğunuzun sıcacak ve yumuşacık ekmeği hazır.
Atın çantasına beslenme saati geldiğinde hala yumuşacık olacaktır.
Gelelim tarifimize;
MALZEMELER
- 3 YEMEK KAŞIĞI MISIR UNU
- 3 YEMEK KAŞIĞI PATATES UNU
- 3 YEMEK KAŞIĞI NOHUT UNU
- 3 YEMEK KAŞIĞI PİRİNÇ UNU
- 1 PAKET YUVA MAYA
- 3 TATLI KAŞIĞI TOZ ŞEKER
- 1 BARDAK YOĞURT
- 2 BARDAK ILIK SU
- 2 YEMEK KAŞIĞI ZEYTİNYAĞI
- 2 YUMURTA
- 1,5 TATLI KAŞIĞI TUZ
- ALDIĞI KADAR GLUTENSİZ UN. (Ben 1 paket sinangil kullandım.)
YAPILIŞI
ÖNCELİKLE KABIMIZA UNLARIMIZI KOYUYORUZ. ORTASINI AÇARAK MAYA TOZ ŞEKER VE ÜSTÜNE BİR BARDAK ILIK SU DÖKÜYORUZ.
BU ARADA KABIMIZIN KENARLARINA YANİ UNLARIN ÜZERİNE KSANTAN GAM, TUZ, DÖKÜYORUZ.
ELİMİZLE MAYAYI DÖKTÜĞÜMÜZ ORTA KISIMDAN KARIŞTIRMAYA BAŞLIYORUZ. KARIŞTIRIRKEN YAVAŞ YAVAŞ YUMURTALARI, ZEYTİNYAĞINI, YOĞURDU VE BİR BARDAK ILIK SUYU  İLAVE EDİYORUZ. (malzemelerin oda sıcaklığında olması önemli)
İYİCE YOĞURDUK VE YUMUŞAK BİR HAMUR ELDE ETTİK. ŞİMDİ MAYALANMAYA BIRAKIYORUZ. EN AZ BİR SAAT.
MAYALANAN HAMURUMUZU ALIP TEKRAR YOĞURUYORUZ. ŞİMDİ GLUTENSİZ UNUMUZU YAVAŞ YAVAŞ EKLEYEREK EKMEK HAMURU KIVAMINI BULUYORUZ.




BAZLAMA HAMURUMUZ HAZIR. HAMURUMUZU SİLİNDİR SEKLİNE GETİRİP 7 PARÇAYA AYIRIYORUZ. HER BİR PARÇAYI BUZDOLABI POŞETİNE KOYUYORUZ.


POŞETLERİMİZİ GEREKTİĞİNDE KULLANILMAK ÜZRE BUZDOLABINA KALDIRIYORUZ. BU ŞEKİLDE BUZDOLABINDA 1 HAFTA BEKLEYEBİLİR.

AYIRDIĞIMIZ 1 ADET HAMURUMUZU UNLADIĞIMIZ TEZGAHTA İKİYE AYIRIYORUZ. BEN TEZGAHA MISIR UNU SERPİYORUM.

ELİMİZLE BASTIRIP ÇEVİREREK BAZLAMA FORMUNA GETİRİYORUZ.


MİNİ BAZLAMAMIZ HAZIR. HEMEN TEFLON TAVAYA KOYUP PİŞİRMEYE BAŞLIYORUZ.

TEFLONDA VE KISIK ATEŞTE ARKALI ÖNLÜ GÜZELCE PİŞİRİYORUZ. HARİKA KABARDI VEDE PİŞTİ.


MİNİ BAZLAMAMIZ HAZIR. İSTER SICACIK TÜKETİN, İSTER POŞETLE ÇANTANIZA ATIN. BEN HEMEN ARASINA PEYNİR VE DOMATES KOYARAK TÜKETTİM.




BUZDOLABINA KALDIRDIĞINIZ HAMURLARI NE ZAMAN YİYECEKSENİZ ÇIKARIP TEFLON TAVADA PİŞİREREK SICAK SICAK TÜKETEBİLİRSİNİZ.
BEN BİR HAFTA BUYUNCA DENEDİM VE AYNI SONUCU ALDIM. HEPİNİZE TAVSİYE EDERİM.
SADECE ÇOCUKLAR DEĞİL ÇALIŞAN KARDEŞLERİMDE YAPIP ÇANTASINA ATABİLİR.


AFİYET OLSUN...

20 yorum:

  1. bazlamayı cok severım ara sıra bende yaparım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. yeni bir çölyaklı olarak tarifleriniz beni çok rahatlattı. ellerinize & emeginize saglık.

    YanıtlaSil
  3. Hamuru dondurmayi denediniz mi, nasil oluyor?

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler. Hamuru dondurmayı denemedim. Donmuş hamur çözüldükten sonra nasıl olur bilmiyorum. Denersem paylaşırım..

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir annesiniz, çok takdir ettim, maşallah :)

    YanıtlaSil
  7. peki maya alerjisi olanlar için kabartma tozu kullansak sonuç nasıl olur sizce?

    YanıtlaSil
  8. Mayasız hamur beklemez hemen kullanmanız gerekir. Kabartma tozu yada karbonat kullanabilirsiniz. O zaman yoğurduktan sonra hemen pişirmenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  9. süpersiniz diyecek başka söz bulamıyorum size iyi ki varsınız

    YanıtlaSil
  10. merhaba vildan hanım emeğinize sağlık bazlama tarifinde unları yoğurup mayaladıktan sonra sinangil unla tekrar yoğuruyoruz demişsiniz sinangil un sonramı ekleniyor izah edermisiniz.birde kullandığınız maya insanstmı yoksa suda eritilemnicevaplarsanız sevinirim.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Sinangil hamurun içinde var zaten. Sonradan tekrar hamurun özleşmesi için yoğuruyoruz, bu safhada yine sinangil kullanıyoruz. Bu arada sinangil yerine diğer glutensiz unlarda olabilir.
      Maya olarak Yuva marka kuru maya kullanıyorum.Kolay gelsin..

      Sil
  11. bu arada bu unlar cok pahali her zaman alamiyoz..durumu iyi olanlarin yine isi kolay da...diger unlardan daha ucuz olmasi gerekmezmi..yada sikorta biraz karsilamsi gerekmezmi...ben cok zorlaniyorum acikcasi...un cok pahali diye... herzaman misir unu nereye kadar...

    YanıtlaSil
  12. Ablacımmm bu ksantan gam yok koymasam olmaz mı ya da yerine ne koyabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii ki. Ben şu an kullanmıyorum ve problem yok. Gayet rahatlıkla yapabilirsin canım..:)

      Sil
    2. Sizin sayfanızdan aldığım bilgiler sayesinde ben de artık glutensiz bir çok şeyi başarılı bir şekilde yapabiliyorum. Sizin sayfanız benim el kitabım gibi. Aradığın herşey var. İyi ki varsınız.

      Sil
    3. Teşekkür ederim canım.:)

      Sil
  13. golda un la tek yapsak olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii ki. Kolay gelsin..:)

      Sil
    2. Sadece un sinangil var elimde nohut unu yok olurmu acaba lavas

      Sil
    3. Olur tabii. Fakat sağlıklı ve besleyici olması açısından mutlaka un karışımı tavsiye ediyorum. Mısır unu, pirinç unu veya haşlanmış patates ekleyebilirsiniz.

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...