29 Ağustos 2011 Pazartesi

GLUTENSİZ ŞEKERPARE (MISIR UNLU)








Daha öncede glutensiz şekerpare yapmıştım. Burada  Bu sefer malzemeleri değiştirdim ve ölçüsünü azalttım. Çok lezzetli oldu ve evdekiler tarafından çok beğenildi. Sanırım bundan sonra bu tarifi kullanacağım. 
Bayram tatlısı düşünenler ve baklava vs. gibi tatlıları beceremem diyenler. Çok basit ve harika bir tadı var. Hemen kalkın hazırlayın. 1 saat sonra glutensiz bayram tatlınız hazır. 
Bu vesileyle tüm çölyaklı kardeşlerimin ve islam aleminin Ramazan Bayramını kutluyorum...:))



MALZEMELER
- 125 gr TEREYAĞ YADA MARGARİN
- 1 YUMURTA
- 1 KAŞIK PUDRA ŞEKERİ
- 2 YEMEK KAŞIĞI HİNDİSTAN CEVİZİ
- 2 YEMEK KAŞIĞI MISIR İRMİĞİ
- YARIM PAKET VANİLYA
- YARIM PAKET KABARTMA TOZU.
- ALDIĞI KADAR MISIRUNU
ŞERBETİ İÇİN

- 1 BARDAK ŞEKER
- 1,5 BARDAK SU
YAPILIŞI
ÖNCELİKLE ŞERBETİNİ YAPIP SOĞUMAYA BIRAKIYORUZ.
MARGARİN,  PUDRA ŞEKERİ , YUMURTAYI KARIŞTIRIYORUZ.
SONRA DİĞER MALZEMELERİ VE EN SON MISIRUNUNU EKLİYORUZ.
MISIRUNUNU YAVAŞ YAVAŞ EKLİYORUZ. HAMURUMUZ KURABİYE HAMURU KIVAMINI ALANA DEK.
HAMURUMUZDAN CEVİZ BÜYÜKLÜĞÜNDE PARÇALAR KOPARARAK BORCAMA DİZİYORUZ.
ÜZERLERİNİ FINDIK VEYA FISTIK İLE SÜSLEYEBİLİRİZ.
FIRINDA KIZARANA KADAR PİŞİRİYORUZ.
FIRINDAN ÇIKAN ŞEKERPAREMİZİN İLK SICAKLIĞI ÇIKTIKTAN SONRA SOĞUMUŞ ŞERBETİMİZİ DÖKÜYORUZ.
AFİYET OLSUN...:))
NOT: VERDİĞİM ÖLÇÜLERDEN YUKARIDAKİ TEPSİ KADAR ÇIKIYOR. DAHA FAZLA İSTERSENİZ İKİ ÖLÇÜ YAPIN.



7 yorum:

  1. merhaba :)
    çok güzel görünüyorlar elinize sağlık , ETİ'de yeni glutensiz ürünler çıkarmış belirtmek isterim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. selam. eline sağlık. mısır irmiği hakkında bilgi verir misin? nereden temin ediyorsun, markası nedir, neler yapabiliyorsun. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, mısır irmiğini Karadenizli bir arkadaşım getirmişti. Ama, sanırım metroda satılıyor. Henüz şekerpare ve helva yapımında kullandım. Zamanla kullandığım tarifleri paylaşırım. Esenkal.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler hamurlumerdane, ETİ nin ürünlerini çıktığı günden beri tüketiyoruz. Yerli bir firmanın çölyaklılar için faaliyette bulunması bizler için çok önemli. Özellikle çocuklar için bisküvi ve kekler harika. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Vildan hanim biz colyaklilar için yapmış olduğunuz şeyler için size çok tesekkur ederim. Ellerinize sağlık. Bu tarif için değil ama diğer tarifleriniz de gecen soya unu, nohut unu, patates unu, keciboynuzu unu gibi ürünleri migros da dahil marketlerde bulamiyorum. Bu arada ben diyarbakır da oturuyorum. Alabilecegim baska bi yer varsa bildirir misiniz. Sevgiler Tuğba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım. Haklısın çoğu ürünlerimiz her yerde bulunamıyor maalesef. Ancak internet üzerinden glutensiz ürün şatışı yapan firmalardan alabilirsin. Aslında Diyarbakır da Çölyak Derneği var. Bence dernek olarak bu tür ürünleri toptan getirtip kullanabilirsiniz.
      Soya unu, nohut unu vs. bulamazsan da sorun değil Bulabildiklerinle yapabilirsin. Patates unu yerine 1 haşlanmış patates koyabilirsin. Ben keçiboynuzu ununu pazardan almıştım. Çarşı ve pazarlara bakabilirsin. Kolay gelsin..:)

      Sil
  6. merhaba vildan hanım bu tarifi eşim için yapmak istiyorum yalnız mısır irmiği bulamıyorum buralarda şart mı irmik olması şimdiden teşekkürler fatma

    YanıtlaSil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...