1 Ekim 2014 Çarşamba

GLUTENSİZ NUTELLALI KURABİYE




MALZEMELER

* 1 Yumurta
* 100 gr. tereyağı yada margarin
* Yarım su bardağı pudra şekeri yada toz şeker
* Yarım su bardağı mısır unu
* Aldığı kadar glutensiz un
* 1 yemek kaşığı soğuk süt
* Nutella

YAPILIŞI

Karıştırma kabımıza pudra şekerini, yumuşamış tereyağını, yumurtayı, mısırununu ve sütü koyup elimizle karıştırıyoruz. Üzerine yavaş yavaş elenmiş glutensiz unu ilave ederek kurabiye kıvamını ayarlıyoruz.
Hazırladığımız hamuru tezgah üzerine serdiğimiz yağlı kağıt üzerinde açıyoruz.
Üzerine nutellayı her tarafına gelecek şekilde kaşık yardımıyla sürüyoruz.
Yağlı kağıt yardımıyla hamuru  rulo şeklinde sarıyoruz
Bu şekilde buzdolabına koyup 30 dakika bekletiyoruz.
Süre sonunda hamuru dolaptan alıp 1 er cm. aralıklarla dilimliyoruz.
Dilimleri yine yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 180 derecede  ısıtılmış fırında hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun..:)






12 yorum:

  1. Vildan hanım unlar çok değişiyor hangi unla yaptınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Metvak glutensiz un kullandım. Fakat bu tarifde Sinangil, İHE, Schar ile olur. Mısır unu Bağdat marka olacak. Kolay gelsin.

      Sil
  2. Ellerinize saglik :)
    Vildan hanim bi sorum olacakti.
    nutellali tariflerinizi gordum ama yinede emin olmak istiyorum.nutellada guliten yokmu.soruma cevabinizi sabirsizlikla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nutella glutensizdir. Firmanın yazılı teyit raporu vardır. Rahatlıkla kullanabilirsiniz.

      Sil
  3. çok hoş görünüyor.. denemek lazım .. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ederim. Çölyak olmamalarına rağmen ev halkından bana kalmadı..:)

      Sil
  4. Vildan hanim merhaba..
    Ellerinize sağlık.. bu kurabiyeyi en kisa surede deneyecegim.
    Ama yaptığım hamur islerimde patates ya da misir unu ya da
    Diger unlardan eklediğim zaman kabarmiyor ve kupkuru oluyorlar. Sadece gnk kullandigimda cok guzel kabariyor.
    Bu seferde kurabiyelerin tadi güzel olmuyor. Siz nasil böyle guzel kabartabiliyosunuz..
    Ayrica tatifleriniz icin cok tesekkur ediyorum. Bazi durumlarda sizin sayenizde basa cikabiliyorum :(
    İlknur Şengöz

    YanıtlaSil
  5. mrb vildan hanım kurabiyeyi denedim,tadı süper oldu...fakat şekli bozuk oldu.sizinki gibi yuvarlak olmadı.çünkü bıçakla keserken ezildi...nerde yanlış yaptım acaba...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım buzdolabında bekletmeyi unuttun. Yada az beklettin. Düzgün kesmek için mutlaka buzdolabında bekletmen gerekir. Hatta buzluğa at biraz beklet daha iyi kesersin. Kolay gelsin..:)

      Sil
  6. sezen doğan4 Ocak 2016 09:32

    Vildan Hanım merhaba, bu tarifi ve çokoprensi yaptım kızımın yeniyıl partisi vardı oraya götürdüm. Pastaneden mi aldınız diye sordular kızım da bayıldı bir tane bile kalmadı:)))İyiki varsınız çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim.:) Nice yıllara sağlık ve mutlulukla.:)

      Sil
  7. Merhaba,

    Buzlukta bekletme süremiz daha uzun olmasında sorun olur mu? Örneğin buzlukta beklettip ancak bir kaç gün sonra pişirsek :)

    tşklr,

    YanıtlaSil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...