15 Mart 2014 Cumartesi

GLUTENSİZ KFC EKMEĞİ




Uzun süredir bloğumu ihmal ettiğimin farkındayım dostlar. Affedin..:((
Ülke olarak zor ve sancılı günlerden geçiyoruz. Yaşanan güncel olaylar öylesine hızlı değişiyor ki inanamıyorsunuz. İnsan olarak üzülmemek ve sinirlenmemek mümkün mü? Gencecik fidanlarımızı toprağa veriyoruz. İnşaallah bu günleri de atlatıp, güneşli günler göreceğiz....
Yeni tarif ekleyemesemde elimden geldiğince mesaj ve postalara cevap vermeye çalıştım.
Bu sene kızım üniversite sınavına girecek ( çekenler bilir) bu yüzden zamanımın çoğunu ona ayırıyorum. Çoğu uğraşıma zaman ayıramıyorum desem yeri var. Çok sevdiğim resim çalışmalarım da aksıyor, dostlarımla birlikteliğim de.
Sanırım bu süreç sonunda çok rahatlıyacağız. İnşaallah tüm çalışan çocuklar emeklerinin karşılığı alır.

Facebook sayfamdan sevgili Gözde Yaşar bu ekmeği önermişti. Ben ancak deneme fırsatı buldum ve sizlere sunuyorum. Meşhur KFC ekmeği. Kfc ye gittiğinizde tavukların yanında verdiği ekmekcikler. Çoğu insan bu ekmekçikler için gidiyor.

Üzülmeyin bakın aşağıda tarif var, çok kolay. Beklemek ve mayalamak yok. Yoğur şekillendir at fırına pişir. Fırından çıkınca sıcacık ye, olmazsa at çantana istediğin yerde çantandan çıkartıp tüket.
SAKIN çölyak olmayana ikram etme!! Sana kalacağının garantisini veremem. Kıskanç bakışların altında yavaş yavaş lezzetini çıkararak ye...
Gelelim tarife. Kolaylık olması için yapım safhalarının fotoğraflarını da kolaj olarak alta koydum.

Kolay gelsin..:)





MALZEMELER

* 2 su bardağından biraz fazla glutensiz Un ( ben Metvak kullandım)
* 1/2 su bardağı Mısır Unu  
* 1 yemek kaşığı patates Unu  (yada 1 adet haşlanmış patates rendesi)
* 100 gr. Tereyağ  
* 1 çorba kaşığı Şeker 
* 1 paket Kabartma Tozu  
* 1 çay kaşığı Karbonat  
* 1 tatlı kaşığı Tuz 
* 1 su bardağı koyu ayran
* 1 tatlı kaşığı Sirke 
  
 YAPILIŞI
Oda sıcaklığındaki tereyağının içine un, tuz, şeker, kabartma tozu, karbonat ve sirkeyi ekliyoruz. Elimizle ovuşturarak yağı una yediriyoruz. Ayranı ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlıyoruz. 
Tezgaha un serpiyoruz.Hamuru elimizle ya da merdane ile 1,5 - 2 cm kalınlığında açıyoruz. Bir bardağın ağız kısmıyla ya da herhangi bir bisküvi kalıbıyla kesiyoruz. Tüm hamura aynı işlemi uyguluyoruz.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
Üzerlerine sıvı yağ sürüp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede, pembeleşene kadar pişiriyoruz. 


 AFİYET OLSUN..:))



4 yorum:

  1. koyu ayran derken hazır ayran olur mu? bir de patates yerine nohut unu...
    keşke benim gibi beceriksizler için yapıp satsanız bu lezzetleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tarifin aslına sadık kalarak yaptım. Sadece glutensiz un olarak değiştirdim. Sen istediğin şekilde deneyebilirsin. Keşke yetişebilsemde tüm çölyaklılara yapabilsem.
      Beceriksiz değilsindir, kendine haksızlık etme. Deneye deneye olur, merak etme başarırsın..

      Sil
  2. bi de bi de tereyağ yerine sıvı yağ. teşekkür etmeyi de unutmuşumm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifin orjinali bu şekilde, sıvıyağla da deneyebilirsin. Rica ederim.:)

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...